Klub Sportowy Samson

Rok założenia 1978

Get Adobe Flash player

Aerobic (gr. aer-powietrze; bios-życie) jest to forma rekreacji ruchowej, łącząca ze soba trzy rodzaje wysiłku: tlenowego (wytrzymałościowego, aerobowego), siłowego (wzmacniającego) oraz ćwiczeń rozciągających (strechingu). Z fizjologicznego punktu widzenia trening aerobowy to taki, który wykorzystuje głównie przemiany tlenowe organizmu, pobudza układ sercowo-naczyniowy. Za twórcę aerobicu jednoznacznie uważa się Kennetha Coopere'a - amerykańskiego lekarza, zajmującego się badaniami, nad wytrzymałością organizmu oraz wpływem wstrząsów na układ krążenia w Centrum Lotów Kosmicznych ( Aerobic Activity Center) w Dallas, obecnie znanym jako Cooper  Clinic. Jednak największą sławę i popularność aerobikowi na całym świecie przyniosła Jane Fonda. Poprzez produkcję kaset video i telewizję docierał on do coraz szerszego grona odbiorców. To właśnie od niej wzięły się kolorowe getry i opaski na głowę, tak charakterystyczne niegdyś dla tej dyscypliny. Dalszym etapem rozwoju aerobicu było łączenie go z elementami tanecznymi. Judy Sheppard Misset wplatała do niego elementy różnych tańców m.in. jazz, taniec towarzyski i estradowy, dlatego też dzisiejszy fitness, dysponuje różnorodnymi i ciekawymi rodzajami zajęć. Wbrew pozorom aerobik nie jest sportem, przeznaczonym tylko dla pań. Jak się okazuję, jest to świetna forma treningu dla każdego i w każdym wieku. Taka gimnastyka pomaga schudnąć, wymodelować sylwetkę, odreagować stres, ale to także doskonały sposób na zatrzymanie biologicznego zegara. Regularny trening aerobowy zwiększa odporność organizmu, dotlenia go, polepsza wchłanianie tlenu i wykorzystanie wapnia, a zatem zapobiega osteoporozie, uaktywnia nasz naturalny system obrony przed wolnymi rodnikami, zapobiega utracie jędrności ciała. Jednym słowem - opóźnia procesy starzenia. Polecany jest nie tylko tym, których celem jest poprawienie sylwetki, ale także ludziom, którzy na co dzień uprawiają dyscypliny (nawet pół-amatorsko) siłowe, obciążające i bazujące na napinaniu mięśni, dlatego z walorów treningu tlenowego korzystać mogą atleci, koszykarze, ciężarowcy, bokserzy i wiele innych osób, dla których równowaga między silnymi i dynamicznie "działającymi" mięśniami jest bardzo ważna. Jednak współczesny aerobic to nie tylko ćwiczenia pozwalające spalać kalorie, to także szeroko pojęty relaks i świadoma praca własnego ciała. Korzyści z treningu ogromne – sprawdźcie sami ! Gorąco polecam !

Opisy aerobiku
HI/LO IMPACT - Zajęcia mają na celu poprawę koordynacji ruchowej, wydolności organizmu oraz wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego. Jest to kombinacja kroków aerobicu ujęta w prosty układ choreograficzny o dużej intensywności. Ćwiczenia są tak dobrane, by zaangażować do pracy jak największą ilość mięśni. Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich tych, którzy ćwicząc, chcą się dobrze bawić.

FAT BURNING (ang. spalanie tłuszczu) - Proste i niezbyt meczące ćwiczenia, tworzące nieskomplikowany układ choreograficzny. Tajemnicą sukcesu jest bowiem taki trening, który pozwala utrzymać stałe tętno 120-130 uderzeń na minutę, wtedy najłatwiej pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Zajęcia te przeznaczone są dla wszystkich, którzy chcą pięknie wyrzeźbić sylwetkę i pozbyć się niechcianego tłuszczyku.

TAE BO - Forma aerobicu łącząca ze sobą elementy wschodnich sztuk walki z nowoczesnym sposobem prowadzenia zajęć ruchowych przy muzyce. Duża ilość kopnięć, ciosów i podskoków zapewnia wysoki wydatek energetyczny. Trening ma na celu intensywne spalanie tkanki tłuszczowej, poprawę wydolności organizmu oraz wzmocnienie mięśni pośladków, ud, brzucha i ramion.

TBC (ang. Total Body Condition) - Forma aerobicu polegająca na rzeźbieniu mięśni całego ciała poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia, wykonywane przy użyciu hantli o różnym obciążeniu, gum czy też taśm gimnastycznych. Trening TBC pozwala poprawić wydolność organizmu, siłę mięśni oraz koordynację ruchową. Zajęcia przeznaczone są dla osób w każdym wieku.

TBC INTERVALL - Statyczne ćwiczenia kształtujące z wykorzystaniem różnego rodzaju sprzętu (np. hantle, sztangi) połączone z ćwiczeniami wydolnościowymi, przy szybkim tempie muzyki, wykonywane naprzemiennie podczas tych zajęć, pozwalają uzyskać optymalny efekt. Trening idealny dla osób, które chcą harmonijnie rozwijać wszystkie partie mięśniowe ciała oraz poprawić sprawność układu oddechowego i krwionośnego.

STEP - Zajęcia aerobowe z wykorzystaniem podestu. W zależności od stopnia zaawansowania grupy, kroki ujęte są w mniej lub bardziej skomplikowane układy choreograficzne. Dzięki niezliczonej ilości kombinacji, jaką można wykonać na stopniu oraz inwencji własnych naszych instruktorów, jest to wyjątkowo atrakcyjny i urozmaicony trening. Ćwiczenia angażują do pracy całe ciało, w szczególności modelują uda i pośladki. Celem zajęć jest poprawa wydolności organizmu, wzmocnienie odpowiednich grup mięśniowych oraz pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej, w miły i przyjemny sposób.

MAGIC BAR – Statyczne, wytrzymałościowo-aerobowe ćwiczenia z wykorzystaniem sztang. Mają na celu rzeźbienie i wzmacnianie mięśni, które zazwyczaj rozwijamy ćwicząc na siłowni. Duża ilość powtórzeń sprawia, że doskonale spalamy tkankę tłuszczowa oraz angażujemy do pracy grupy mięśniowe, których nie mamy szansy wzmocnić uczestnicząc w klasycznych zajęciach wzmacniających, dlatego też są ich świetnym uzupełnieniem. Magic Bar gorąco polecamy osobom, które chcą rozbudować swoją sylwetkę lub pięknie podkreślić kształt ramion, ud, pośladków oraz brzucha, jednak w szczególności na tych zajęciach należy pamiętać, aby pilnie stosować się do wskazówek technicznych naszych instruktorów.

 

 T.M.T.-Total Muscle Traning - Najefektywniejszy trening fitness dla wszystkich , bez wzgledu na poziom zaawansowania. Trening polega na wykonywaniu prostych kombinacji ćwiczeń , które angażują wszystkie partie mięśniowe oraz zdecydowanie poprawiają wydolnośc organizmu. Jeden trening to wydatek energetyczny ponad 600 kcal.

 

ArtQYoga-zajecia opierające się na elementach yogi,hatha yogi,pilatesu,stretchingu,oraz ogromnej wiedzy o człowieku,a taże świecie,rozumianej jako całość,poprzez elastyczne łaczenie ze sobą w trakcie wykonywania kombinacji,pozycji dając jednocześnie artystyczne odzwierciedlenie choreograficzne . Zajecia tego typu , nastawione są na poszerzanie zdolności poprzez pracę w wymiarze umysłu oraz ciała. Odpowiednie połącznie z oddechem daje doskonałe efekty , poza relaksem i odstresowaniem zachodzi bardzo ważny element - tzw.samoleczenia.

 

ArtQStyle-QStep/QDance-zajęcia opierające się na szerokiej bazie kroków pochodzących z takich form tańca jak : latino,salsa,rumba,reaggeton,jazzz,hip-hop,dobranych w improwizacji poprzez wykorzystanie perfekcjonizmu,techniki i wdzięku ruchu ,połączonych w całość ,także wszelakich niezastapionych kombinacjach ruchowo-przestrzennych tworząc choreogafię dzięki której praca instruktora z grupą zachodzi na poziomach ciała i umysłu. Bardzo często używany jest podczas zajęc ze stepem lub kilkoma stepami podczas których tworzą się kosmiczne choreografie.

 

ZDROWY KRĘGOSŁUP – trening profilaktyczny, wskazany nawet dla tych, którzy nie mają problemów z plecami. Są to spokojne zajęcia z wykorzystaniem różnych przyborów m.in. piłek czy stepów, wzmacniające mięśnie grzbietu i głębokie brzucha. Dążymy do uzyskania prawidłowej postawy, odciążenia kręgosłupa, pracując przede wszystkim nad odcinkiem lędźwiowym. Doskonały trening chociażby dla osób prowadzących siedzący tryb życia i dużo jeżdżących samochodem.

STRETCHING & RELAX - rozciąganie, które zaczynamy od obszernych ruchów całego ciała. Później następują ćwiczenia statyczne, podczas których pracujemy nad konkretnymi grupami mięśni przy spokojnej muzyce.
Zajęcia doskonałe dla każdego. Trening kończy się parominutową relaksacją, pozwalającą na usunięcie stresu i napięć. Korzyści to nie tylko smukła sylwetka, ale też poczucie lekkości i swobody, lepsza ruchomość w stawach oraz zapobieganie kontuzjom.

PILATES + ZDROWY KRĘGOSŁUP – praca nad prawidłową postawą i zwrócenie szczególnej uwagi na problemy związane z plecami. Ponadto wykorzystywana jest tu technika Pilatesa. Wzmacniamy mięśnie głębokie brzucha, pracujemy nad oddechem i równowagą. Dzięki tym zajęciom wzrasta świadomość własnego ciała. Trening nie obciąża stawów.

Wzmacniające:

PIŁKI – zajęcia z dużymi piłkami, prowadzone do rytmicznej muzyki. Rozpoczynają się rozgrzewką, czasem ułożoną w układ choreograficzny. Następnie wykonujemy ćwiczenia wzmacniające całe ciało. Piłkę można nie tylko trzymać w rękach, ale również na niej siedzieć, leżeć, a nawet ją podrzucać. Na zajęciach wprowadzane są też ćwiczenia na równowagę, a także odciążające kręgosłup. Podczas treningu z piłką jednocześnie pracuje wiele partii mięśni. Doskonałe dla osób prowadzących siedzący tryb pracy.

STEP & SHAPE – połączenie prostych kroków na stepie ze wzmacnianiem. Doskonale wpływa na kondycję, modeluje ciało i wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. Coś dla tych, którzy lubią urozmaicone zajęcia.

TBC – ćwiczenia poprawiające kondycję, koordynację i wzmacniające mięśnie. Skupiamy się na wszystkich partiach ciała. Zaczyna się od  intensywnej rozgrzewki. Później następują ćwiczenia na konkretne grupy mięśniowe, z wykorzystaniem rozmaitego sprzętu.

STEP + PŁASKI BRZUCH – zajęcia łączące elementy choreograficzne na stepie ze wzmacnianiem mięśni. Doskonale modelują przede wszystkim dolne partie ciała. W drugiej części uwaga skupiona jest na brzuchu, ale to nie oznacza, że możemy liczyć tylko na klasyczne „brzuszki”. Na uczestników czekają rozmaite ćwiczenia wzmacniające i modelujące mięśnie brzucha, a także wysmuklające talię.

SZTANGI – trening ze sztangami. Każdy sam dobiera obciążenie, więc poziom zaawansowania nie ma tu znaczenia. Ćwiczenia mają charakter wzmacniająco-siłowy i modelują wszystkie grupy mięśniowe, nie powiększając ich obwodu. Bardzo ważna jest technika wykonywania ćwiczeń.

  • 3.jpg
  • 17.jpg
  • 9.jpg
  • 11.jpg
  • 20.jpg
  • 16.jpg
  • 0.jpg
  • 2.jpg
  • 7.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 10.jpg
  • 8.jpg
  • 12.jpg
  • 14.jpg
  • 19.jpg
  • 18.jpg
  • 13.jpg
  • 1.jpg
  • 15.jpg

Logowanie

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj 43

Wczoraj 217

Ostatni tydzień 1424

Ostatni miesiąc 5120

Całość 1407778